ZARZĄDZENIE NR 27 / 2010 Dyrektora Roztoczańskiego Parku Narodowego z dnia 22 grudnia 2010r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 13/2006 z dnia 20 września 2006r dotyczącego wprowadzenia „Regulaminu prac Komisji Przetargowych powoływanych dla przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego”. §1 Na podstawie znowelizowanej ustawy z dnia 29 stycznia 2004r., Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) oraz na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r – przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz. 1241) w Załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 13/2006 z dnia 20 września 2006r dotyczącego wprowadzenia „Regulaminu prac Komisji Przetargowych powoływanych dla przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego” wprowadza się następujące zmiany: § 5, ust. 3 otrzymuje brzmienie: Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku: 1) wyłączenia członka Komisji z jej prac; 2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji; 3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu; 4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji; 5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem RPN. § 17 otrzymuje brzmienie: W przypadku wnoszenia odwołań, tryb i zakres pracy Komisji przetargowej indywidualnie ustala kierownik zamawiającego, kierując się przepisami prawa wynikającymi z działu VI środki ochrony prawnej, ustawy prawo zamówień publicznych. § 18 skreśla się. § 19 skreśla się. §2 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 03.01.2011 roku
Dyrektor Roztoczańskiego Parku Narodowego mgr inż. Zdzisław Strupieniuk
załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora RPN Nr 13/2006 z dnia 20.09.2006r zmieniony zarządzeniem Dyrektora RPNNr 27/2010 z dnia 22.12.2010r. REGULAMIN
Komisji Przetargowej § 1. (zakres regulaminu) Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowych powoływanych przez Dyrektora Roztoczańskiego Parku Narodowego w celu przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn. zm.), zwanej dalej Ustawą. § 2. (obowiązki członków Komisji)
1. Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem. 2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności: 1) czynny udział w pracach Komisji; 2) wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji; 3) niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji. 3. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji. § 3. (prawa członków Komisji) 1. Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji. 2. Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych. 3. Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji. § 4. (oświadczenia o bezstronności) Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. § 5. (odwołanie członka Komisji) 1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3. 2. W przypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku: 1) wyłączenia członka Komisji z jej prac; 2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji; 3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu; 4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji; 5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem RPN. § 6. (przewodniczący Komisji)
1. Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący. 2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności: 1) wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji; 2) prowadzenie posiedzeń Komisji; 3) informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu; 4) odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4; 5) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym; 6) przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję; 7) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 8) informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. § 7. (sekretarz Komisji) Do obowiązków sekretarza Komisji należy: 1) prowadzenie protokołu postępowania; 2) organizowanie – w uzgodnieniu z przewodniczącym – posiedzeń Komisji; 3) opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego; 4) obsługa techniczno-organizacyjna Komisji; 5) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego; 6) przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję; 6a) zamieszczanie na stronie internetowej, w tym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) ogłoszeń, informacji i dokumentów wymaganych przez Ustawę, a w szczególności: ogłoszenia o zamówieniu, ogłoszenia o wszczęciu postępowania, specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaśnień do SIWZ, modyfikacji SIWZ, zawiadomienia o przedłużeniu terminu składania ofert, informacji o wyborze oferty, kopii protestu, rozstrzygnięcia protestu i ogłoszenia o zawarciu umowy; 7) przyjmowanie i rejestracja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 8) przyjmowanie i rejestracja ofert oraz ofert wstępnych; 9) wydawanie zainteresowanym SIWZ – w trybie przetargu nieograniczonego; 10) przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ; 11) w razie zwołania zebrania wykonawców – prowadzenie protokołu zebrania; 12) przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania; 13) po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia. § 8. (tryb pracy Komisji) 1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania. 2. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania. 3. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków. 4. Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji. 5. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego. 6. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy). 7. Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców). § 9. (protokół postępowania o udzielenie zamówienia) 1. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust.1 Ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz Komisji, a po jego zakończeniu – podpisują wszyscy członkowie Komisji. 2. Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia. § 10. (informowanie o pracach Komisji) Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego. § 11. (czynności wstępne) 1. Komisja: 1) ustala szacunkową wartość zamówienia, a jeśli wcześniejsze dokonanie wyceny jest niemożliwe – czy zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 40 ust. 2, 3 lub 4 Ustawy; 2) wybiera tryb postępowania i w razie wyboru trybu innego niż podstawowy – przygotowuje projekt decyzji kierownika zamawiającego lub zawiadomienia Prezesa UZP; 3) sporządza ogłoszenie o zamówieniu albo zaproszenia do określonych wykonawców; 4) sporządza SIWZ; 5) ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i – w razie potrzeby – wzywa ich do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, oraz przygotowuje pisma informujące o wynikach tej oceny, w szczególności pisma o wykluczeniu wykonawcy lub zaproszenia do dalszego udziału w postępowaniu; 5a) w trybie negocjacji z ogłoszeniem – ocenia oferty wstępne i przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty wstępnej lub zaproszenia do negocjacji; 6) w trybie negocjacji, dialogu lub z wolnej ręki – przeprowadza negocjacje (dialog) z wykonawcami; 7) po przeprowadzeniu negocjacji (dialogu) – przygotowuje zaproszenia do składania ofert oraz wprowadza ewentualne zmiany do SIWZ, a jeżeli wcześniejsze dokonanie wyceny było niemożliwe, ustala dokładnie szacunkową wartość zamówienia; 8) wnioskuje do kierownika zamawiającego o zatwierdzenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. 2. W trybie z wolnej ręki nie stosuje się przepisów ust. 1 pkt 4 i 7, § 12-14, § 15 ust. 1 oraz § 16 ust. 1. § 12. (otwarcie ofert) Przewodniczący komisji zobowiązany jest: 1) zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców; 2) bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 3) przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert; 4) po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty; 5) zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone. § 13. (badanie i ocena ofert) Po otwarciu ofert Komisja: 1) bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i – w razie potrzeby – przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty; 2) żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert; 3) poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek; 4) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu; 5) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania. § 14. (wybór oferty najkorzystniejszej) 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani). 2. Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. § 15. (zawiadomienie o wyniku postępowania) 1. Jeżeli kierownik zamawiającego zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji zawiadamia niezwłocznie o dokonanym wyborze wykonawców, a także Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. 2. Jeżeli kierownik zamawiającego podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. § 16. (czynności końcowe) 1. Jeżeli SIWZ nie określa wszystkich postanowień umowy, po wyborze oferty Komisja odbywa spotkanie z Wykonawcą, na którym strony uzgadniają postanowienia umowy nie wymienione w SIWZ. 2. Jeżeli nie wniesiono protestu na wybór oferty, przewodniczący Komisji przedkłada do podpisu kierownikowi zamawiającego umowę oraz zakończony protokół postępowania, a w razie potrzeby – również ogłoszenie o udzieleniu zamówienia. § 17. W przypadku wnoszenia odwołań, tryb i zakres pracy Komisji przetargowej indywidualnie ustala kierownik zamawiającego, kierując się przepisami prawa wynikającymi z działu VI środki ochrony prawnej, ustawy prawo zamówień publicznych.
| |